Låt mej yttra mitt bittra hjärta

Nu är det ju så att jag är lite av en blogg hora, med sagt så måste jag få poängtera en sak som det tjatas om.
Det känns som att det har varit ngt så otroligt mkt tjat om rasism, nazism, invandrare, dra åt h-e tecken och fan vet allt.
Det senaste jag upptäckte var ett så kallat "Blogg-bråk" mellan Paow(?) och om jag inte misstar mej Almina som jag är Amirs syster om jag förstått rätt.
Den dispyten är väl ändå ett praktexempel på att unga människor inte förstår vad dom säger?
Inte menat att dom är korkade eller dumma i huvudet utan snarare att dom inte nått upp till en viss mognadsnivå.
Paow la tydligen upp en lista på brotts statistik angående ivandrare.
När man läser sådana så är ju dom iaf i mitt tycke extremt skeva och oftast vinklade( speciellt om dom är hämtade från ngn sida med främlingsfientlig inställning ex. SD....vilket jag iof inte vet i detta fall)
Dom listorna drar inga paraleller som helst med svenska brottslingar, så enligt mej är sådana där listor bara ett enda stort lager med skit som måste granska med kritiska ögon.
Sen så upplever jag det dock som bittert att hon(enligt henne själv) får utstå mkt skit av invandrare.
Jag förstår missnöjet hos ngn som precis har blivit smutskastad i detta fall invandrare men jag tycker att hota ngn som inte tkr som du är ju befängt. Tror dom människorna att man kan få ngn att byta uppfattning genom att kalla dom hora eller kasta saker efter dom???
Nu försvarar jag inte Paows åsikter eller beteende men folk måste ju se den onda cirkeln som upptsår här?
Att sedan Almina går in och indirekt hotar Paow är ju bara helt jävla skadat. Vad i hela fan tjänar man på det?
Jävligt lätt att låta känslor gå överstyr, det förstår jag men ytterligare en gång varför inte bevisa att människan har fel istället?? Varför är det så himla populärt att hota ngn som inte tkr som en själv??
Min personliga åsikt om allt är att låt människor få vara hur fan dom vill och låt dom tycka vad fan dom vill utan att bli asförbannad bara för att dom säger ngt som du tkr är fel.
Om alla skulle svara med våld så skulle världen se så jävla mkt värre ut än vad den redan gör.
Jag hoppas att folk börjar respektera varandra mer.
Speciellt alla som sitter och storbloggar och ska hacka på varandra.
Jag är inte insatt i den världen alls och kommer aldrig att bli men det är ledsamt att se så många knivhugg på en gång.
Det var väl det jag hade sålänge.
Nästa gång snackar vi musik igen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0